- MEMBERI RUANG DAN PELUANG KEPADA PELAJAR UNTUK MENJAWAB SOALAN
- MENGELAKKAN PELAJAR DARIPADA MENDAPAT MARKAH KOSONG
- PELAJAR BOLEH MEMETIK SEMULA AYAT DARIPADA BUKU TEKS DAN BUKU ILMIAH BERKAITAN SOALAN YANG DITANYA UNTUK MEMPEROLEH MARKAH
- SOALAN DIGUBAL BERDASARKAN BUKU TEKS TINGKATAN 4 DAN TINGKATAN 5 SEDIA ADA (SEHINGGA 2018)
OPEN BOOK TEST
1.
Memberi
Respons Secara Berfokus Kepada Tugasan
2.
Menganalisis
Unsur dan Perkaitan serta Menilai Bahan
3.
Mengaplikasi
Bahan Ke Dalam Situasi
4.
Membawa
Bahan Yang Relevan Semasa Ujian Dalam Situasi
5.
Merujuk
Bahan Semasa Ujian
6.
Mentaksir
Kefahaman dan Penghayatan
7.
Menyediakan
Nota Ringkas Berkaitan Konsep Umum
8.
Mengorganisasi
Bahan
(Terkini 2016)
FORMAT
|
ASPEK/KONSTRUK
|
MARKAH
|
1.PENGENALAN
|
Memahami
|
5 markah
|
2.ISI DAN HURAIAN
|
Memahami
|
15 markah
|
|
Menganalisis
|
15 markah
|
|
Mengaplikasi
|
20 markah
|
|
Menilai
|
10 markah
|
|
Mencipta/menjana idea
|
10 markah
10 markah
|
|
Nilai/Iktibar/Patriotisme
|
10 markah
|
3.KESIMPULAN
|
Merumus
|
5 markah
|
JUMLAH
|
100 markah
|
(ii)
No comments:
Post a Comment